شیرازیانی خبر داد

 افتتاح ۱۳ پروژه آموزشی با ۷۳ کلاس درس طی دهه فجر در همدان

همدان- مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان گفت: در دهه فجر امسال ۱۳ پروژه آموزشی با زیر بنای ۷ هزار مترمربع با ۷۳ کلاس درس و هزینه‌ای بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان تحویل دانش‌آموزان استان می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۴۶۰۷
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمید شیرازیانی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک دهه فجر و ایام دهه فجر اظهار کرد: در سال گذشته از منابع تملک دارایی‌ها حدود ۷۳ میلیارد تومان دریافت اعتبار داشتیم که تا پایان سال مالی نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار دریافت شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری در راستای تکمیل پروژه‌های آموزشی با پیگیری‌های ویژه و کمک و مساعدت استاندار این عدد دو برابر افزایش داشت، افزود: در سال جاری حدود ۱۵۵ میلیارد تومان اعتبار از منابع مختلف مبادله موافقت نامه داشتیم که تا این لحظه ۴۸ میلیارد تومان تخصیص اعتبار شده است که نسبت به سال گذشته افزایش صد در صدی داشته‌ایم که از منابع مختلف نفت و گاز، سرمایه استانی، ارزش‌افزوده و توازن استانی در قالب ۱۸۰ پروژه و موافقت نامه مبادله شده در راستای تکمیل، احداث، تعمیر و تجهیز مدارس سطح استان دریافت شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته از منابع ملی حدود ۳۷۶ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده‌ایم، گفت: تا پایان سال مالی ۲۶۳ میلیارد تخصیص اعتبار داشتیم و در سال جاری نیز بالغ بر ۳۹۶ میلیارد تومان اعتبار از منابع مختلف طرح ملی خیرین، ملی ورزشی، ملی استانی، محرومیت‌زدایی، تخریب و بازسازی پروژه‌های آموزشی، منابع ارزی، سرویس‌های بهداشتی، دانشگاه فرهنگیان، استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و قیر دریافت اعتبار داشتیم که تاکنون حدود ۹۳ میلیارد تومان از کل منابع تخصیص اعتبار دریافت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این تخصیص را به طور کامل تا پایان سال مالی دریافت کنیم تا پروژه‌های پیش‌رو را به بهره‌برداری برسانیم و تحویل آموزش و پرورش بدهیم، افزود: در سال جاری با تجمیع اعتبارات استانی و ملی در سال جاری بالغ بر ۵۵۱ میلیارد تومان سهم استان همدان است که نسبت به سال گذشته عدد قابل توجهی است.

شیرازیانی با بیان اینکه ۱۸۰ پروژه عمرانی در قالب‌ ردیف‌های تکمیل، تعمیر و تجهیز مدارس مختلف در دستور کار داریم، ادامه داد: ۲۰۰ پروژه عمرانی نیز از اعتبارات ملی تأمین شده است که در دست ساخت هستند و بخشی از آن‌ها قابلیت بهره‌برداری دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری طرح شهید «پناهی» را داشتیم که مبنای آن جمع‌آوری مدارس کانکسی مستقل بالای ۱۱ نفر بود، عنوان کرد: در سطح استان ۵ مدرسه کانکسی شناسایی شده و قراردادها برای ساخت مدرسه منعقد شده که در دهه فجر سه پروژه از آن‌ها به بهره‌برداری می‌رسد و دو پروژه هم پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه ۱۱ مدرسه کانکسی دیگر در استان وجود دارد که توسط موسسین خیریه‌ «حاج اکبر ابراهیمی» صحبت شده است، ابراز کرد: در سطح استان ۱۷ پروژه کانکسی داریم که پیش‌بینی می‌شود با ساخت این مدارس می‌توانیم مدعی باشیم که اولین استانی هستیم که دیگر مدرسه کانکسی نداریم.

*ساخت ۶۰ مدرسه سنگی طی تفاهمنامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)

وی با بیان اینکه طبق تفاهمنامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) قرار است ۶۰ مدرسه سنگی ساخته شود که هنوز تعیین وضعیت نشده است، تأکید کرد: سازمان مرکزی پیگیر هستند که این تفاهم‌نامه با قرارگاه منعقد شود که پیش‌بینی می‌شود ۳۰ پروژه به صورت الحاقی و ۳۰ پروژه به صورت احداثی ساخته شود‌.

شیرازیانی افزود: شرکت‌هایی مانند شرکت میهن هم طرف قرارداد با ما هستند که مدارسی را بسازند که در سطح استان چهار پروژه آموزشی در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اینکه در طرح شهید «عجمیان» با هدف زیباسازی مدارس و فراغت دانش‌آموزان در تابستان حدود ۹۰۰ مدرسه شناسایی شد، گفت: در استان حدود ۵۵۰ مدرسه‌ در دستور کار قرار گرفت و حدود ۳.۵ میلیارد تومان از وزارت آموزش و پرورش و ۳۰۰ میلیون تومان از سوی مجمع خیرین تهیه شد و حدود ۲۰۰ میلیون تومان آموزش و پرورش به این طرح کمک کرد که اتفاق خوب و بی‌نظیری بود.

شیرازیانی با بیان اینکه طرح شهید «عرب» به استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی کمک می‌کند که با قراردادهای ما نصب پروژه‌ها را متعهد می‌شود، مطرح کرد: از ظرفیت‌های خیرین مدرسه‌ساز هم استفاده می‌کنیم و پروژه‌های مهرماه و هفته دولت با مشارکت خیرین به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به مصوبات سفر رییس‌جمهور و با بیان اینکه از محل سفر ریاست جمهوری به استان ۸۶۸ میلیارد تومان برای اداره نوسازی مدارس استان تعهد شد که طی سه سال متوالی ۲۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است، تصریح کرد: برای فروش انبار و املاک مازاد آموزش و پرورش ۱۳۸ فضای آموزشی از این منابع معرفی شده که ۲۳ مدرسه در حال فروش، مزایده و قیمت‌گذاری شده است تا آورده آن برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام هزینه شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با اشاره به اختصاص اعتباری از محل سفر ریاست جمهوری به استان برای تکمیل استخرهای دانش‌آموزی شنا در شهرستان‌های اسدآباد، ملایر و نهاوند بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان است، ادامه داد: اختصاص اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی از منابع سفر بوده اختصاص اعتبار برای سرویس‌های بهداشتی و ۱۵ میلیارد تومان به کانون‌های فرهنگی، اردوگاه‌های دانش‌آموزی و دانشگاه فرهنگیان و سالن‌های ورزشی نیمه کاره بالغ بر ۵۶ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه در مجموع این اعتبارات مبلغ ۸۶۸ میلیارد تومان در سطح استان بوده است، افزود: ۴۵۰ میلیارد تومانی از فروش اموال نیز چشم‌گیر است.

شیرازیانی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشتیم که منجر به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان شد، گفت: از محل اعتبار استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی در سال جاری ۱۸ میلیارد تومان و در سال گذشته ۲۸.۵ میلیارد تومان و تاکنون ۳۱ میلیارد تومان دریافت و هزینه شده است و اولین استانی بودیم که نسبت به جمع آوری بخاری‌های نفتی و چکه‌ای اقدام کردیم.

* تخصیص ۱۵ میلیارد تومان برای تجهیزات آموزشی

وی با تأکید بر اینکه تجهیزات آموزشی ۵۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ و ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سال گذشته خریداری شده است، عنوان کرد: امسال تاکنون ۱۵ میلیارد تومان دریافت اعتبار و تخصیص داشته‌ایم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه از سهمیه قیر رایگان از منابع ملی در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و سال جاری حدود ۲۲ میلیارد تومان دریافت اعتبار داشتیم، ادامه داد: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۵۰ هزار متر مربع برای محوطه مدارس آسفالت و ۲۳۵ هزار متر مربع ایزوگام تهیه شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ در جشنواره بیست و سوم ۴۶۰ میلیارد تومان، در جشنواره بیست و چهارم ۷۴ میلیارد تومان تعهد ایجاد شده بود که ۱۰۰ درصد تحقق یافت و در جشنواره بیست و پنجم که به صورت ملی برگزار شد بیش از ۹۰ میلیارد تومان تعهد ایجاد شد که تاکنون ۶۰ درصد از این تعهد تحقق یافته است که در اردیبهشت ۱۴۰۳ بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز را پیش‌رو داریم.

شیرازیانی با تأکید به اینکه از سال ۱۳۷۷ تا مهرماه سال جاری در مجموع ۳۸۸ پروژه در قالب ۲ هزار و ۳۴۸ کلاس درس با زیربنایی بالغ بر ۲۸۳ هزار مترمربع توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است، گفت: ۹۰۵ خیر مدرسه‌ساز حقیقی و حقوقی با ما همکاری دارند کار ۲۵۳ نفر از خیرین مدرسه ساز صرفا مدرسه‌سازی است.

وی با بیان اینکه در راستای تکمیل و تحویل پروژه‌های نیمه‌تمام طی سه سال اخیر ۱۶ پروژه آموزشی با زیربنایی بالغ بر ۲۰ هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر ۹۸ میلیارد تومان در سال گذشته به بهره‌برداری رسید، افزود: در هفته دولت سال جاری و مهرماه این عدد به ۴۱ پروژه عمرانی با زیربنای بالغ بر ۲۸ هزار مترمربع و ۲۴۱ کلاس درس و هزینه‌ای بالغ بر ۲۳۳ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و تحویل آموزش و پرورش استان شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال ۱۳ پروژه آموزشی با زیر بنای ۷ هزار مترمربع با ۷۳ کلاس درس و هزینه‌ای بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان تحویل دانش‌آموزان استان می‌شود، یادآور شد: تعمیر و بازسازی سرویس‌های بهداشتی استان ۱۵ میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهوری مصوبه داشت که سال گذشته حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ هزار تومان و امسال ۶ میلیارد تومان در قالب اوراق اسناد خزانه دریافت اعتبار داریم.

وی با بیان اینکه روز جمعه به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور ۹۵۰ طرح در سراسر کشور مورد بهره‌برداری خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: در سطح استان ۳۰۰ دانش‌آموز عشایری داریم که در راستای تامین مدارس برای آنها، ممکن است تنها دو ماه در استان باشند و بقیه ماه‌ها کلاس خالی بماند که برای تامین مدارس این دانش‌آموزان با همکاری خوزستان، هفت مدرسه کانکسی در حال ساخت است که تجهیزات آن توسط همدان تامین می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار